onsdag den 14. oktober 2009

Sorgenfri - Jo Næsbø


I en bank i Oslos centrum får bankdirektøren 25 sekunder til at tømme hæveautomaten for kontanter. Han bruger 31. Bankrøveren viser seks fingre til overvågnings kameraet og skyder en kvindelig bankassistent.

Kriminalassistent Harry Hole vågner i sin lejlighed uden korttidshukommelse. De seneste tolv timer er fuldstændig væk. Han husker dog, at han var til middag hos Anna, en gammel flamme. Så bliver Anna fundet død, og Harry får travlt med at skjule, at han måske er den sidste, der har set Anna i live.

Sorgenfri er fjerde, selvstændige bind i serien om den drikfældige og egenrådige, men meget charmerende betjent, Harry Hole, der har et stort hjerte og en enorm retfærdighedfølelse.

Dette skrev anmelderne:

  • "Nesbø er på alle måder en af de mest originale krimiforfattere i Europa." - Politiken
  • "Sorgenfri holder ubesværet samme høje niveau, som man er blevet forvænt med i Jo Nesbøs krimier ... interessante skæbner, godt tegnede bipersoner og så naturligvis Harry Hole selv, der er så elskelig i al sin fejlbarlighed og sine tapre anstrengelser for at opføre sig ordentligt." - Weekendavisen
  • "Jo Nesbø udfolder atter sit uimodståelige talent for at gøre Oslo til en farverig scene for udspekulerede intriger." - B.T.
Jeg kan godt fortælle, at jeg synes denne bog også er fantastisk. Jo Nesbø skriver igen fantastisk og igen, kan jeg ikke lægge bogen fra mig, jeg var fanget fra start til slut. Jeg kan på det kraftigste anbefale Dig, at læser bøgerne om Harry Hole.

Lige nu er Sorgenfri sat ned til kun 129,95 dvs. du spare lidt over 23% i forhold til din lokale boghandler. - Find bogen her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar