tirsdag den 27. oktober 2009

Over mit lig - Mikkel Birkegaard


Ny thriller af forfatteren til Libri di Luca – en af alle tiders mest succesrige danske debutromaner, solgt til udgivelse i 18 lande.

»Indtil for nylig havde jeg kun slået mennesker ihjel på papiret …«
Han er gyserforfatter. I sine romaner afliver han sine ofre på bestialsk vis. Nu bliver han selv jagtet af en morder …

Frank Føns er succesrig forfatter til en lang række blodige gyserromaner. Han lever afsondret og alene i et sommerhus på Sjællands nordkyst.
En dag får Frank en opringning fra sin politikontakt på Station City i København. Man har fundet et kvindelig i Gilleleje Havn, tæt på hvor Frank bor. Drabsmetoden er en fuldstændig kopi af mordet i hans nye, endnu ikke udkomne bog. Men hvem kender til plottet i hans nye roman? Og hvorfor kopiere bogens mord?

Snart efter bliver der begået endnu et mord, som også er kopieret i mindste detalje fra én af Franks tidligere romaner. Og inden Frank ser sig om, har han en psykopatisk morder i hælene. Morderen er hele tiden et skridt foran – og han går efter det mest dyrebare, Frank har …

Mikkel Birkegaard (f. 1968) debuterede i 2007 med thrilleren Libri di Luca, der blev en bestseller i Danmark og er solgt til filmatisering og udgivelse i en lang række lande – i England udkom den i juni 2009 med titlen The Library of Shadows.

Der er en del delte meninger omkring Mikkel Birkegaards bøger. Jeg tror enten så kan man lide hans bøger eller også kan man ikke. Jeg hører til én af dem, der rigtig godt kan lide hans bøger. Mikkel Birkegaard skriver rigtig godt, og jeg synes hans bøger er rigtig spænende. Jeg kan i hvert fald klart anbefale Dig at læse Mikkel Birkegaards bøger.

Lige nu kan du spare 15% i forhold til din lokale boghandler. Du kan købe bogen til 254,96 kr. - Find bogen her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar