søndag den 23. august 2009

Mænd der hader kvinder


I bogen "Mænd der hader kvinder" følger man Mikael Blomkvist som er en midaldrende journalist.
Historien begynder i et retsalslokale, hvor han taber en bagvaskelses sag om den korrupte svenske industrialist Hans Erik Wennerström.
Dette får alvorlige følger for hans tidsskrift, Millenniums, fremtid. Mikael bliver en dag opsøgt af den aldrende CEO for Vangerkoncernen, Henrik Vanger, som vil have ham til at nedskrive sin familiehistorie. Hans egentlige formål er at løse en mystisk sag, nemlig en forsvinden af Henrik Vangers niece, Harriet Vanger, som har været forsvundet, siden hun var 16 år gammel. Blomkvist accepterer og sendes til en lille ø, hvor famllien Vanger og Vangerkoncernen holder til.
Det meste af familien Vanger lever her, og Blomkvist skal leve på øen et år for at finde morderen. Den kvindelige hovedperson i romanen er Lisbeth Salander. Hun er en asocial punker, som har været plaget af myndighederne gennem hele sit liv. Ved et tilfælde møder hun Blomkvist, og det usandsynlige par bliver et nyt klassisk detektiv par, hvor jægerne bliver de jagede.


Jeg sugede simpelthen bogen til mig - jeg kunne bare ikke lægge bogen fra mig, jeg var total fanget. Når jeg kom hjem og havde et øjeblik hvor jeg ikke skulle lave noget, så skyndte jeg mig, at tage bogen frem og pludselig løb tiden bare afsted.


Kan klart anbefale bogen, det bliver bare bedre og bedre som du kommer ind i handlingen. (hvis du nu skulle have set filmen og ikke ved om du så vil læse bogen, så kan jeg kun sige, LÆS BOGEN alligevel. I filmen har de undladt rigtig meget, så du vil stadig få en masse ud af at læse bogen).

Har set bogen til kun 149,95 dvs. du spare 25% i forhold til din lokale boghandler - find bogen her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar